TURISMO

As pernoctacións en Santiago medran un 10,7% en febreiro fronte á baixada do 15,5% no conxunto de España

23/03/2009 O número de pernoctacións en Santiago no mes de febreiro foi de 68.902, cunha suba do 10,7% respecto das 62.210 do mesmo mes do ano 2008, segundo os datos do INE. Santiago obtén estes datos nun entorno de crise económica internacional que está a afectar fortemente ao sector turístico. Así, no conxunto de España as pernoctacións reducíronse neste mes un 15,5% e en Galicia un 16%. No acumulado do ano Santiago suma 127.504 pernotacións, un 6,8% máis que nos dous primeiros meses do 2008.

Santiago é o único destino que medra no mes de febreiro tanto do grupo das Cidades Patrimonio como da España Verde, ambos grupos constituídos polas cidades comparables a Compostela. Ademais, lidera ambos grupos no acumulado do ano. No mes de febreiro Vitoria baixou un 16,8%, San Sebastián un 10,9%, Xixón un 28,3%, Oviedo un 22.3%, Santander un 7,2%, Bilbao un 8,3%, Ávila un 15,8%, Cáceres un 24,9%, Córdoba un 15,2%, Cuenca un 19,1%, Salamanca un 9,7%, Segovia un 20,9% e Toledo un 13,4%. En Galicia, A Coruña baixou un 22%, Vigo un 17,1% e Lugo un 18,4%.

O crecemento en Santiago do mes de febreiro apoiouse na importante incremento no turismo doméstico, que pasou das 49.283 pernoctacións do ano 2008 ás 56.577 de 2009. Pola contra, as pernoctacións de turismo internacional reducíronse lixeiramente, pasando das 12.927 do ano pasado ás 12.325 deste ano. Dende o 2007 estase dando un crecemento importante no número de pernotacións nos dous primeiros meses do ano. O crecemento de febreiro do 2009 respecto do 2007 foi do 27,1%. O crecemento de xaneiro do 2009 respecto de xaneiro do 2007 foi do 13,2%.

Dende a Concellaría de Promoción Económica e Turismo considerase que os datos do INE de febreiro, sumados aos de xaneiro, cando se creceu un 2,5% fronte a unha baixada media do 12% no Estado, confirman a consolidación de Santiago como un destino turístico de calidade, que está ademais converténdose nun destino atractivo nos meses de temporada baixa, cumprindo os obxectivos marcados dende Turismo de Santiago cos programas de desestacionalización.

A mediados de 2007, cando a crise comezou a tomar forma e os datos indicaban unha situación difícil para o sector turístico a nivel global, Turismo de Santiago reorientou as súas estratexias para poder adaptar a oferta turística da cidade ao novo escenario, caracterizado por viaxes máis próximas no espazo e curtas no tempo.

Campaña de desestacionalización
Turismo de Santiago deseñou a campaña de desestacionalización máis ambiciosa que se ten feito na cidade, duplicando o seu orzamento e contando coa participación de seis touroperadores na comercialización da oferta turística da cidade: Transhotel, Soltour, Viagal, Hotelbeds, Atrápalo e Costas Galicia, ademais da participación de Compostur, o propio touroperador de Turismo de Santiago.

A campaña de desestacionalización Santiago Repetirás estase a desenvolver entre o mes de novembro do 2008 e marzo do 2009. Nas 25 actividades enogastronómicas que se desenvolveron participaron máis de 750 persoas, procedentes de toda Galicia, o resto do Estado e países como Alemaña, Francia, Italia, Brasil ou Estados Unidos.

Turismo de Santiago asinou ademais a finais do ano 2008 un convenio de colaboración con Viajes El Corte Ingles, a empresa líder no sector das axencias de viaxes de España, co fin de potenciar a oferta turística de Santiago de Compostela, e a súa difusión e comercialización a través de produtos concretos, operados e distribuídos por Viajes El Corte Inglés na Península Ibérica. O convenio, que estará en vigor ata o 30 de novembro de 2009, conta cun plan de marketing de 300.000 euros cofinanciados ao 50%. O plan inclúe tres campañas de publicidade en prensa, radio e Internet dirixidas aos públicos español e portugués. As dúas primeiras campañas fixéronse en decembro do 2008 e xaneiro do 2009. A terceira campaña desenvolverase en setembro do 2009.

Turismo de Santiago considera que a suba en pernoctacións de Santiago responden en boa medida a aposta polo fomento do turismo doméstico ampliando as canles de comercialización da oferta turística da cidade. Tamén responden aos niveis de calidade que a hostalería da cidade ofreceu nos últimos anos e segue a manter neste período de dificultades económicas.

Compartir: