ALCALDÍA

O Grupo de Cidades Patrimonio da Humanidade, entre os que se atopa Santiago, lanza un ambicioso plan para manter o seu liderado en turismo cultural e patrimonial

18/03/2021 O Grupo de Cidades Patrimonio da Humanidade de España presentou hoxe en Mérida o Plan Estratéxico para a reactivación do turismo cultural e patrimonial, nun acto ao que asistiu o alcalde de Santiago, Xosé Sánchez Bugallo, membro da Comisión Executiva, e que tamén contou coa presenza da Ministra de Industria, Comercio e Turismo, Reyes Maroto. Asistiron, ademais, o presidente da Xunta de Estremadura, Guillermo Fernández Vara e o presidente do Grupo de Cidades Patrimonio da Humanidade e alcalde de Mérida, Antonio Rodríguez Osuna, xunto cos alcaldes e alcaldesas das 15 Cidades. O Plan foi elaborado pola consultora Braintrust, co financiamento da Secretaría de Estado de Turismo, e prevé plans concretos de acción, con instrumentos e estratexias para aplicar de forma concreta en cada cidade.

A ministra de Industria, Comercio e Turismo, Reyes Maroto, afirmou que "a crise da COVID 19 deixou un impacto enorme na actividade turística en todo o mundo, con caídas moi importantes na afluencia de viaxeiros en todos os destinos a nivel global e hai que felicitar ao Grupo Cidades Patrimonio da Humanidade por aproveitar este período para traballar nun plan de reactivación do turismo que lles sitúa como destinos de cultura e destinos sustentables, nun escenario de recuperación con previsións moi esperanzadoras". A ministra subliñou que "o Goberno de España mantén a previsión de que o 70% da poboación española estea vacinada en xuño e tamén confiamos a partir desa data na recuperación do turismo internacional, especialmente nos principais mercados emisores europeos, como son Alemaña, Inglaterra, Francia e Italia".

Maroto destacou que "as cidades que integran o Grupo ofrecen un produto cunha experiencia completa e segura, son cidades cargadas de historia pero tamén cidades de futuro e xeradoras de talento; son foco de atracción para viaxeiros que buscan novas experiencias".

Neste sentido sinalou que dentro dun "novo modelo de destino turístico", o plan presentado hoxe polo Grupo refírase á segmentación das viaxes, á ampliación da proposta de valor, ao fomento continuo da innovación e a dixitalización e, por último, ao aproveitamento de sinerxías entre as 15 cidades."Este catro liñas son moi valiosas para aliñalas co Plan de Modernización e Competitividade Turística, cunha dotación de 3.400 millóns de euros, que se incorporou aos aos fondos de recuperación europeos" subliñou a ministra.

Dentro deste plan vanse a destinar 500 millonesde euros para o mantemento de bens inmobles de patrimonio histórico e para promover proxectos e estratexias para destinos dixitais e sustentables, "unha gran oportunidade para mellorar os activos culturais e patrimoniais".

Tamén se investirán até 200 millóns de euros "en reforzar o modelo da Rede Destino Turístico Intelixente, da que forma parte o Grupo de Cidades Patrimonio da Humanidade de España".

En relación ao Certificado Verde Dixital para a mobilidade dentro da Unión Europea, a ministra cualificou como "moi boa noticia" que se presentasen onte as bases deste documento que "virá da man da aceleración do proceso de vacinación e da contención da pandemia; vanse a establecer destinos piloto e estamos a estudar a proposta que neste sentido realizou Baleares". Para Maroto "estes certificados son unha ferramenta necesaria para reinicio das viaxes seguras".

Na mesma liña se manifestouse o presidente da Xunta de Estremadura, Guillermo Fernández Vara, que tamén felicitou ao Grupo de Cidades Patrimonio da Humanidade polo "seu acerto na elaboración dun plan de reactivación que sitúa ás 15 cidades fronte a outros destinos competidores, internacionais e nacionais, con estratexias para fidelizar aos turistas que, na actual situación de pandemia, cambiaron os seus hábitos. Sabemos que os viaxes se van a realizar con novos criterios e por iso é crucial reforzar a oferta como destinos coñecidos, próximos e seguros, cunha oferta cultural e de lecer adaptada aos retos de hoxe. Nese sentido, as 15 cidades, e especialmente as dúas cidades de Estremadura, Mérida e Cáceres, son hoxe destinos punteiros cunha oferta cultural, patrimonial, natural e gastronómica imbatible. Só hai que lembrar dous exemplos como son o Festival de Teatro de Mérida e o novo Museo Helga Alvear de Cáceres, dentro dun amplo abano de recursos turísticos, que colocan a Estremadura e a España na vangarda a nivel internacional".

Pola súa banda, o presidente do Grupo de Cidades Patrimonio da Humanidade e alcalde de Mérida, Antonio Rodríguez Osuna, puxo o acento en que "este Plan levouse a cabo coa subvención da Secretaría de Estado de Turismo, nunha estratexia aliñada co Plan de Modernización e Competitividade Turística, que ten como prioridade manter o liderado de España e modernizar toda a cadea de valor", antes de explicar que "é un plan moi serio, que se elaborou pola firma Braintrust, en colaboración cos equipos de turismo dos 15 Concellos, e que contou coa participación de expertos no sector e algunhas das Oficinas de Turespaña no estranxeiro".

Así mesmo, Rodríguez Osuna destacou que "xunto coas estratexias para o Grupo no seu conxunto, o plan contén accións individualizados para mellorar a competitividade e o posicionamento cada unha das cidades, en aspectos relativos a oferta, produtos, canles, marca publicidade e promoción". "As nosas cidades son, sen dúbida, un dos mellores expoñentes de cara ao turismo post covid en canto á recuperación do turismo; son museos ao aire libre, as súas rúas pódense pasear, dispomos dunha gran oferta cultural e gastronómica e temos o selo que nos diferencia e é que a historia da Humanidade pasa polas nosas quince cidades" concluíu.

Anxo Butragueño, director de Braintrust, empresa líder no ámbito da consultoría turística, explicou que no marco do proxecto investigáronse os hábitos e comportamentos dos viaxeiros post pandemia, que manifestaron cambios importantes na súa aproximación a viaxar. As principais conclusións deste estudo son:
-Requírese de seguridade sanitaria nos destinos.
-Búscanse lugares e espazos naturais abertos.
-Penalízase a masificación.
-Foméntase o desprazamento en coche propio e os aloxamentos pequenos.
-Deséxanse viaxes tranquilas, onde se goce de experiencias completas.
-A cultura, xunto á natureza e o patrimonio, e a gastronomía priman.
-Resérvanse en canles en liña, por diante das canles físicas.
-O móbil é un aliado inseparable nas viaxes, cun uso contactless no consumo.
O Plan constata, segundo Butragueño, que a marca Grupo Cidades Patrimonio da Humanidade é sólida e de gran reputación, "aínda que debe ser capaz de aumentar a súa notoriedade". Nese sentido, o plan define unha visión crave: ser o Grupo de Cidades coa oferta cultural e experiencia máis ampla do mercado, fomentando a innovación para evolucionar o seu posicionamento cara á sustentabilidade, e en base a catro eixos:
-Segmentación de viaxeiros.
-Ampliación da proposta de valor.
-Fomento continuo da innovación e a dixitalización.
-Aproveitamento de sinerxías entre as 15 cidades.

O proxecto marca ademais 12 liñas de acción principais para o Grupo, que cada unha das cidades abordará de forma individualizada en función da súa situación actual, das súas necesidades, obxectivos, e da súa formulación turística de futuro, todas elas adheridas á Rede de Destinos Turísticos Intelixentes. Esas 12 liñas son:
-Aumentar a notoriedade da marca GCPHE e da UNESCO.
-Crear un produto turístico conxunto.
-Mellorar o posicionamento de marca única experiencial.
-Segmentar e definir o público obxectivo.
-Ampliar, adaptar e personalizar a proposta de valor a través da innovación continua.
-Incrementar a dixitalización do consumo turístico.
-Deseñar novas estratexias e dinámicas de comunicación e promoción.
-Desenvolver unha rede de alianzas.
-Implantar estratexias de clientes a través da optimización dos datos.
-Formar a todos os actores da cadea de valor turística.
-Aproveitar sinerxias entre cidades.
-Crear un modelo diversificado, aliñado e consensuado, involucrando tanto a Institucións Públicas como Privadas, e tendo en conta ao residente.

A presentación do Plan en Mérida contou cos 15 alcaldes e alcaldesas do Grupo. De forma presencial estiveron os catro alcaldes que conforman a Comisión Executiva: o alcalde de Eivissa e anterior presidente do Grupo, Rafael Ruiz; xunto cos alcaldes de Salamanca; Carlos García Carbayo; San Cristóbal de la Laguna, Luís Yeray Gutiérrez e Xosé Sánchez Bugallo.

De forma telemática asistiron tamén á presentación os alcaldes e alcaldesas de Cáceres, Luís Salaya, Alcalá de Henares (Javier Rodríguez Palacios); Baeza (Lola Marín), Córdoba (José María Bellido Roche), Conca (Darío Dolz), Segovia (Clara Luquero Nicolás), Tarragona (Pau Ricoma). Toledo (Milagres Tolón) e Úbeda (Antonia Oliveirais).

Alcalá de Henares, Ávila, Baeza, Cáceres, Córdoba, Conca, Eivissa/Eivissa, Mérida, Salamanca, San Cristóbal de la Laguna, Santiago de Compostela, Segovia, Tarragona, Toledo e Úbeda, as 15 cidades españolas inscritas na lista do Patrimonio Mundial da UNESCO. Son un dos principais destinos de turismo cultural e de experiencias do noso país. A inxente oferta conxunta que representan estes destinos no ámbito patrimonial, cultural, gastronómico e de lecer faina ser líder en España á hora de atraer visitantes nacionais e estranxeiros que buscan descubrir outra vertente do noso país máis aló do sol e a praia.

Compartir: