BENESTAR SOCIAL
Considérase tamén que os dispositivos existentes na actualidade para a posta en marcha desta Lei son "insuficientes, dispersos e con escasa coordinación entre os mesmos". Por iso, estímase que este é o momento axeitado para "planificar e dotarmos dunha rede de equipos profesionais que compartan un modelo de intervención integral e continuado centrado na persoa e o seu contorno". O informe recalca que estes dispositivos deben estar integrados nas cidade, nos barrios e na zona rural para que poidan ser eficaces.
Outro aspecto contido no documento é a necesidade de contar co sector da iniciativa social sen ánimo de lucro para a posta en marcha desta Lei, debido á súa experiencia durante anos na atención a gran número de persoas en situación de dependencia. Estas entidades demandan a súa participación en programas de formación, valoración da dependencia ou nos dispositivos de coordinación dos servizos sociais e sanitarios.
Articulado
Todas estas consideración xerais tradúcense no documento en propostas concretas respecto o articulado da Lei. Atenden fundamentalmente á definición de dependencia, á valoración da dependencia e ao catálogo de servizos. Neste último punto solicítase unha concreción polo miúdo e un maior carácter integral dos existentes. Tamén se demanda a inclusión doutros novos servizos, como os de atención ocupacional, de apoio para o ocio e a integración social, de apoio ás familias coidadoras de persoas en situación de dependencia, de asunción de tutelas ou de intérprete de lingua de sinais.
Respecto á valoración da dependencia, as entidades composteláns consideran que as definicións de autonomía e dependencia non recollen o caracter de intermitencia que teñen persoas afectadas por enfermidade mental, que basculan entre a autonomía e a dependencia segundo a evolución da enfermidade. Por iso propoñen unha visión máis dinámica do problema, que permita ás persoas con enfermidade mental unha vinculación máis flexible co sistema de atención.
As entidades de acción social de Compostela presentan as súas propostas á Lei de Dependencia
12/12/2006 Despois dun traballo de observación e análise nos últimos meses, as entidades de acción social de Compostela elaboraron un documento con consideracións e propostas á Lei de promoción de autonomía persoal e atención ás persoas en situación de dependencia foi. Este informe foi presentado nunha xuntanza extraordinaria do Consello Municipal de Servizos Sociais, celebrada no Centro Sociocultural e Xuvenil do Ensanche.
Co obxecto de mellorar a formulación da Lei e de facilitar a súa posta en marcha en Galicia, as entidades da cidade consideran que é necesario que a norma atenda máis á promoción da autonomía persoal e á prevención da dependencia. Así, o informe indica que a Lei céntrase nas persoas dependentes en clave de atención asistencial.Considérase tamén que os dispositivos existentes na actualidade para a posta en marcha desta Lei son "insuficientes, dispersos e con escasa coordinación entre os mesmos". Por iso, estímase que este é o momento axeitado para "planificar e dotarmos dunha rede de equipos profesionais que compartan un modelo de intervención integral e continuado centrado na persoa e o seu contorno". O informe recalca que estes dispositivos deben estar integrados nas cidade, nos barrios e na zona rural para que poidan ser eficaces.
Outro aspecto contido no documento é a necesidade de contar co sector da iniciativa social sen ánimo de lucro para a posta en marcha desta Lei, debido á súa experiencia durante anos na atención a gran número de persoas en situación de dependencia. Estas entidades demandan a súa participación en programas de formación, valoración da dependencia ou nos dispositivos de coordinación dos servizos sociais e sanitarios.
Articulado
Todas estas consideración xerais tradúcense no documento en propostas concretas respecto o articulado da Lei. Atenden fundamentalmente á definición de dependencia, á valoración da dependencia e ao catálogo de servizos. Neste último punto solicítase unha concreción polo miúdo e un maior carácter integral dos existentes. Tamén se demanda a inclusión doutros novos servizos, como os de atención ocupacional, de apoio para o ocio e a integración social, de apoio ás familias coidadoras de persoas en situación de dependencia, de asunción de tutelas ou de intérprete de lingua de sinais.
Respecto á valoración da dependencia, as entidades composteláns consideran que as definicións de autonomía e dependencia non recollen o caracter de intermitencia que teñen persoas afectadas por enfermidade mental, que basculan entre a autonomía e a dependencia segundo a evolución da enfermidade. Por iso propoñen unha visión máis dinámica do problema, que permita ás persoas con enfermidade mental unha vinculación máis flexible co sistema de atención.