ALCALDÍA

Smartiago situará a Compostela na vangarda da innovación municipal

27/09/2019 Este venres reuniuse en Raxoi a Oficina Técnica do proxecto Smartiago, que avanzou nos trámites previos a iniciar as consultas de mercado que servirán para definir os pregos que posteriormente permitirán sacar a licitación proxectos innovadores en materia de xestión de residuos, mobilidade sostible ou iluminación intelixente. Este proxecto, co que o Concello captou 6.180.000 € (dos que un 80% serán aportados polo Fondo Europeo de Desenvolvemento Rexional – FEDER), porá a Santiago na vangarda en materia de compra pública innovadora.

O alcalde de Santiago, Xosé Sánchez Bugallo, valorou a importancia do Smartiago para a cidade e a "oportunidade" que supón, ao coincidir a súa posta en marcha co remate das concesións dos servizos de recollida do lixo, transporte público e alumeado. Deste xeito, a preparación dos pregos destes servizos e as innovacións que se formulen dende o proxecto estarán "sincronizadas" para que estas queden incorporadas.

Lembrou que que dos máis de 6 millóns de investimento a xustificar antes do 2023, existe unha primeira fase, por importe de 2,1 millóns de euros, que terían que estar executadas antes de que remate o ano. Recoñeceu as "dificultades" para lograr este obxectivo, pero comprometeu os "esforzos necesarios" tanto a nivel de "reservas orzamentarias" como de "prioridade política".

O programa Smartiago, tal como explicou o xefe do Departamento Municipal de Informática, Jesús Rodríguez, o Smartiago ten tres liñas estratéxicas: a xestión sostible e intelixente dos residuos sólidos urbanos, a mobilidade intelixente e sustentable e o alumeado ornamental intelixente para a conservación do patrimonio. Segundo anunciou, iniciarase en breve a fase de consultas públicas ás empresas e á cidadanía para "a identificación de novas alternativas tecnolóxicas". Deste xeito, ao longo de 2020, avanzaríase na licitación da compra pública de innovación nos tres ámbitos estratéxicos. Cara finais de 2022 culminaríase a fase de desenvolvemento destas tecnoloxías innovadoras con mecanismos de compra pública innovadora.

Xesús Castro destacou que "o Concello de Santiago é pioneiro a nivel municipal en contratación pública con este modelo innovador". Así o referendou tamén Antonio López, conselleiro delegado de SILO (Science & Innovation Link Office) a empresa que, xunto con Red2Red, constitúe a UTE que levará a Oficina Técnica. "Santiago sitúase na vangarda da innovación municipal", dixo, sendo "un concello pioneiro na utilización da compra pública innovadora como factor de competitividade".

Segundo López, a cidade converterase nun "referente", pola dimensión do proxecto, por definir un novo modelo de servizos públicos baixo a óptica dunha cidade Patrimonio e polo nivel de captación de fondos europeos. O Smartiago, engadiu, converterá o Concello nun "polo de innovación", co que iso implicará na xeración de emprego, na redución de custos e na sustentabilidade como factor de competitividade.

Ordenanzas
Preguntado na rolda de prensa pola negociación cos diferentes grupos municipais para as ordenanzas fiscais, o alcalde reiterou o seu desexo de chegar a un "consenso fiscal", pero sempre baixo a premisa de que "os ingresos se manteñan e permitan atender as demandas da cidadanía e os retos da cidade". Indicou que o obxectivo do Goberno municipal é ter listas as ordenanzas para o 24 de outubro e non descartou incluso a data do 17 de outubro.

CASTELLANO

Smartiago situará a Compostela en la vanguardia de la innovación municipal
Este viernes se reunió en Raxoi la Oficina Técnica del proyecto Smartiago, que avanzó en los trámites previos a iniciar las consultas de mercado que servirán para definir los pliegos que posteriormente permitirán sacar a licitación proyectos innovadores en materia de gestión de residuos, movilidad sostenible o iluminación inteligente. Este proyecto, con el que el Ayuntamiento captó 6.180.000 € (de los que un 80% serán aportados por el Fondo Europeo de Desarrollo Regional – FEDER), pondrá a Santiago en la vanguardia en materia de compra pública innovadora.

El alcalde de Santiago, Xosé Sánchez Bugallo, valoró la importancia del Smartiago para la ciudad y la "oportunidad" que supone, al coincidir su puesta en marcha con el final de las concesiones de los servicios de recogida de la basura, transporte público y alumbrado. De este modo, la preparación de los pliegos de estos servicios y las innovaciones que se formulen desde el proyecto estarán "sincronizadas" para que estas queden incorporadas.

Recordó que, de los más de 6 millones de inversión a justificar antes del 2023, existe una primera fase, por importe de 2,1 millones de euros, que tendrían que estar ejecutadas antes de que finalice el año. Reconoció las "dificultades" para lograr este objetivo, pero comprometió los "esfuerzos necesarios" tanto a nivel de "reservas presupuestarias" como de "prioridad política".

El programa Smartiago, tal como explicó el jefe del Departamento Municipal de Informática, Jesús Rodríguez, tiene tres líneas estratégicas: la gestión sostenible e inteligente de los residuos sólidos urbanos, la movilidad inteligente y sostenible y el alumbrado ornamental inteligente para la conservación del patrimonio. Según anunció, se iniciará en breve la fase de consultas públicas a las empresas y a la ciudadanía para "la identificación de nuevas alternativas tecnológicas". De este modo, a lo largo de 2020, se avanzaría en la licitación de la compra pública de innovación en los tres ámbitos estratégicos. De cara a finales de 2022 se culminaría la fase de desarrollo de estas tecnologías innovadoras con mecanismos de compra pública innovadora.

Jesús Castro destacó que "el Ayuntamiento de Santiago es pionero a nivel municipal en contratación pública con este modelo innovador". Así lo refrendó también Antonio López, consejero delegado de SILO (Science & Innovation Link Office) la empresa que, junto con Red2 Red, constituye la UTE que llevará la Oficina Técnica. "Santiago se sitúa en la vanguardia de la innovación municipal", dijo, siendo "un ayuntamiento pionero en la utilización de la compra pública innovadora como factor de competitividad".

Según López, la ciudad se convertirá en un "referente", por la dimensión del proyecto, por definir un nuevo modelo de servicios públicos bajo la óptica de una ciudad Patrimonio y por el nivel de captación de fondos europeos. Smartiago, añadió, convertirá el Ayuntamiento en un "polo de innovación", con lo que eso implicará en la generación de empleo, en la reducción de costes y en la sostenibilidad como factor de competitividad.

Ordenanzas
Preguntado en la rueda de prensa por la negociación con los diferentes grupos municipales para las ordenanzas fiscales, el alcalde reiteró su deseo de llegar a un "consenso fiscal", pero siempre bajo la premisa de que "los ingresos se mantengan y permitan atender las demandas de la ciudadanía y los retos de la ciudad". Indicó que el objetivo del Gobierno municipal es tener listas las ordenanzas para el 24 de octubre y no descartó incluso la fecha de 17 de octubre.

Compartir: